close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד ניתן לטפל בכתמי פיגמנטציה?

מערכת שורשכו תמוז, תשפא06/07/2021

כתמי פיגמנטציה הם בעיקרם שילוב של גיל ושל תנאים סביבתיים ולמעשה יוצרים הצטברות של פיגמנט חום כהה על העור. עור הפנים נוטה לסבול מפיגמנטציה, אשר נוטה להופיע במרבית המקרים בעשור הרביעי לחיים. הכתמים הללו על עור הפנים יוצרים מראה עור לא אחיד ומאלצים את הסובלים מהתופעה לטשטוש באמצעות איפור ולעיתם גם לטיפולים פולשניים

תגיות:

תופעת

כתמי הפיגמנטציה אינה פוסחת על גברים ונשים כאחד ונובעת ממספר סיבות:
א. גנטיקה - פיגמנטציה ותחלואות עור עוברים בתורשה ונמצא קשר הדוק לרכיבים הגנטיים בהתפתחות של כאלה.

ב. חשיפה לשמש - קרינת השמש המזיקה וחשיפה לקרינה אולטרה סגולית מביאה לפגיעה במרקם העור, לייצור מוגבר של מלמין ולהיווצרות כתמי עור.

ג. שינויים הורמונליים - טיפולי פוריות, היריון ושינויים הורמונליים אחרים עשויים לגרום לתופעת הפיגמנטציה.

ד. פגיעה במרקם העור - דלקות עור, אקנה ומחלות עור אחרות אשר פוגעות במרקם הטבעי שלו, עשויות להביא להתפתחות כתמי פיגמנטציה.

ה. נטילת תרופות - נטילת תרופות קבועה של תרופות מסוימות עשויה לגרום להשפעה על עור הפנים ולהיווצרות של כתמים.

דרכי הטיפול האפשריות
ישנן מספר דרכים בולטות כיום לטיפול בכתמי פיגמנטציה, בניהן גם טיפולי לייזר, טיפולים באמצעות קרינת גלי רדיו וגלי אור וכן טיפול תרופתי והזרקות בשיטת מזותרפיה של חומרי הבהרה כנגד הכתמים באופן ישיר. אך במרבית המקרים, בטרם הפניה לטיפולים מורכבים יותר מסוג אלו, שהינם לרוב פולשניים ויקרים, רצוי לנסות דרכים טבעיות לטיפול בבעיה, למשל באמצעות מוצרי טיפוח טבעיים אשר עושים שימוש במשאבי הטבע ליצירת תועלת ואפקטיביות לטובת עור הפנים, כך לדוגמא:

  1. פילינג - שיטת הפילינג מביאה קילוף השכבה החיצונית של העור ולחידושו ומתאימה לכתמי פיגמנטציה שטחיים ולא עמוקים בלבד.
  2. קרם פעיל לטיפול בקמטים ופיגמנטציה - קרם לפיגמנטציה ישלב בין קרם הגנה והזנה קרם בעל אלמנטים של הבהרה. שימוש בקרם מתאים יסייע להבהרה של הכתמים לאורך זמן ולטשטוש שלהם, כאשר מדובר בתהליך טיפולי ארוך בעל יכולת להגיע לתוצאות טובות.
  3. קרם על בסיס אצה טבעית – קרם פופולארי נוסף בתחום הוא קרם המתבסס על אצה טבעית, בריכוז גבוה במיוחד של חומר פעיל, המתבסס על אצות טעיות מבהירות ומזינות החודרות לעומק הנקבוביות של עור הפנים ומביאות להבהרה עמוקה ומאוזנת ולהשבת עור הפנים למראה האחיד והגמיש שאבד לו.
בנוסף ניתן כיום לרכוש ברשת מגוון מוצרי טיפוח טבעיים אונליין וכמובן גם ברשתות הפארם ובבתי מרקחת עצמאיים כאשר חשוב לבחור במוצר מותאם לעור הפנים ולצרכיו לאחר ייעוץ מקצועי בנושא.

מניעה ועיכוב
כאמור כתמי פיגמנטציה עשויים להיגרם מסיבות שונות, אולם הגנה מוקדמת על עור הפנים עשויה לסייע באופן משמעותי בעיכוב ההתפתחות שלהם ובצמצום של היקף הכתמים. שימוש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה בקביעות על כור הפנים, לצד הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש - עשויים להקל מאוד על התופעה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה